国際的・全国的コンクール等受賞 【 表示 / 非表示 】
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教学創新優秀賞
2022年07月01日,XJTLU National University Teaching Inovation Contest(China)
著書 【 表示 / 非表示 】
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Pedagogy Through a Multidisciplinary Lens: Merging Theory with Practice Leaderful Classroom
Soyhan Egitim, Yu Umemiya,Springer Nature,2023年12月,9789819966578
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数字化国際中文教育
李晓琪、徐娟、李炜(代表作者) 曲明分担,清華大学出版社,2022年12月,9787302621898
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『日本语言文化论丛』
山路奈保子、曲明他,武漢大学出版社,2019年11月,978-7-307-21030-1
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Critical, Constructive Assessment of CEFR-informed Language Teaching in Japan and Beyond.
Fergus O'Dwyer 他13名,Cambridge University Press,Using the Can Do descriptor list as a checklist for short-term Chinese study in China,(頁 333),2017年09月,9781316638231
論文 【 表示 / 非表示 】
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Creating Sustainable Collaboration through Collaborative Online International Chinese Language Learning
Qu Ming,The Journal of Modernization of Chinese Language Education,2023年08月
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Evaluating the Impact of Virtual Exchange on a Chinese Language Class in Japan
Qu Ming, Eric Hagley,Journal of Technology and Chinese Language Teaching,12巻,2号,(頁 49 ~ 65),2021年12月
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In Search of `Best Practice' in Moodle-enabled Blended Learning for Chinese Language Teaching. Qu Ming & Zhao Ping. Conference Paper of the 12th International Symposium on Modernization of Chinese Language Teaching.
Qu Ming,Zhao Ping,Conference Paper of the 12th International Symposium on Modernization of Chinese Language Teaching.,2021年07月
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「学生が望む第二外国語教育としての中国語教育-ある国立大学の学生によるアンケート調査のデータに基づいて」
曲 明,「中国語教育学会全国大会予稿集」,(頁 49 ~ 54),2020年06月
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Creation of Moodle-delivered Speaking Tests for Chinese Language Classes in Japan
Qu Ming,The Journal of Modernization of Chinese Language Education.,(頁 30 ~ 42),2019年12月
国際会議Proceedings 【 表示 / 非表示 】
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Creation of Moodle-Delivered Online Tests for Chinese Language Classes in Japan
Qu Ming, Laura Kudo, Eric Hagley,Proceedings of the 11th International Conference on Technology and Chinese Language Teaching,(頁 76 ~ 82),2021年05月,Yale University, USA.
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Comparative Study on the Motivations for Chinese Language Learning in the UK and Japan- Focuing on the Influence of Mass Media Portrayals of China
Qu Ming,12th International Conference on Teaching Chinese as a Second Language Conference book,2017年12月,National Chi Nan University,Taiwan
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A Chinese Language Program Evaluation at a Japanese University.
Qu Ming,Asia-Pacific Consortium on Teaching Chinese as an International Language,2017年10月,Yonsei University, Korea
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Developing a rating scale to assess Chinese speaking skills of Japanese university students
Ming Qu,Useful Assessment and Evaluation in Language Education,2016年03月,WashingtonDC.USA
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Improving the Chinese Education Curriculum at a Japanese University: The Development of Can-do Check List for Chinese Language Proficiency
Ming Qu,"Past,Present and Future":Teaching and Learning Chinese in Higher Education,2015年07月,Oxford University, UK
研究報告 【 表示 / 非表示 】
学会等発表 【 表示 / 非表示 】
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Classroom Interaction and Teacher Leadship Identity
Qu Ming,European Symposium on the Supervision of Research Students in Teaching Chinese as a Second Language,なし,2024年03月26日,グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
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Collaborative Online International Learning in Chinese Language class in Japan
Qu Ming,Teaching Tradition and Innovation, within and beyond campus-Chinese Language Teaching in UK Universities ,予稿集なし,2023年10月,グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)
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The Effectiveness of Online International Co-operative Learning in Teaching Chinese as a Foreign Language
曲明,第19届国际中文教育国际学术研讨会,第19届国际中文教育国际学术研讨会会议论文集,2023年07月,中華人民共和国
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Classroom interaction in a Chinese language class: How teacher leadership identity influences teacher talk
Qu Ming,ロンドン大学SOAS東アジア専攻外国語教育研究会,なし,2024年02月07日
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Differences in Japanese and Chinese workplace culture based on Hofstede's cross-cultural management model
曲明,ロンドン大学東アジア専攻客員研究員研究会,なし,2023年12月18日
科学研究費助成事業 【 表示 / 非表示 】
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Moodleを活用したオンライン国際交流・協働型中国語教育モデルの開発
2021年度 ~ 2024年度,基盤研究(C),21K00699
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ハイフレックス型授業の相互行為検証とPCシミュレーションに基づく実践応用
2021年度 ~ 2023年度,基盤研究(C),21K00773
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研究室コミュニケーションのための初級後半レベル日本語教育用教材の開発
2020年度 ~ 2023年度,基盤研究(C),20K00719
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中国語コミュニケーション能力を育成するための言語運用能力判断基準の開発
2018年度 ~ 2022年度,基盤研究(C),18K00819
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コンピュータ適応型中国語テストの開発と検証
2017年度,基盤研究(B),15H03225
担当授業科目 【 表示 / 非表示 】
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中国の文化(システム理化学科)
2024年度,学部
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海外研修
2024年度,学部
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中国語(Dクラス)
2024年度,学部
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中国語(Cクラス)
2024年度,学部
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中国語(Bクラス)
2024年度,学部
教材開発 【 表示 / 非表示 】
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Everyday Interactions-at/around Laboratory(中国語版)
2018年08月,著者:山路尚子 翻訳監修:曲明
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室蘭工業大学CEFR準拠外国語教材中国語(2018)
2018年03月,加部勇一郎、加藤真司、日野杉匡大、藤井得弘、曲明, (頁 113),同学社
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室蘭工業大学CEFR準拠外国語教材中国語(2017)
2017年03月,曲明、加部勇一郎、加藤真司、日野杉匡大、藤井得弘, (頁 113 ),同学社
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室蘭工業大学CEFR準拠外国語教材中国語(2016)
2016年03月,曲明、加部勇一郎、加藤真司、日野杉匡大、藤井得弘, (頁 113),同学社
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室蘭工業大学CEFR準拠外国語教材中国語(2015)
2015年03月,曲明、加部勇一郎、加藤真司、日野杉匡大、藤井得弘, (頁 113),同学社
公開講座等 【 表示 / 非表示 】
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異文化理解公開講座
2022年10月,室蘭工業大学ひと文化領域,座長
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異文化理解公開講座
2021年11月,室蘭工業大学ひと文化領域,企画
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異文化理解公開講座
2019年04月16日,室蘭工業大学,講演
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異文化理解公開講座
2018年05月01日,曲明,室蘭工業大学Q502,異文化理解公開講座,講演
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2017年度中国語/文化公開講座
2017年05月01日,曲明,室蘭工業大学Q502,2017年度中国語/文化公開講座,座長
研修 【 表示 / 非表示 】
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‘Chinese Proficiency Grading Standards for International Chinese Language Education’
2024年01月19日,Center for Language Education and Cooperation,London ,Completion of the Training Programme
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外国語教育のめやす
2016年08月07日,国際文化フォラーム
学会・研究会の主催等 【 表示 / 非表示 】
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これだけは身に着けて欲しい発音と初級文型の教えかた
zoom,委員,日本
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初級中国語教育における教室内インタアクションについて
zoom,委員,日本
学協会役員 【 表示 / 非表示 】
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中文教学現代化学会
2022年12月 ~ 継続中,その他,本部役員
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The Association for Modernization of Chinese Language Education
2021年 ~ 継続中,その他,本部役員
国際研究協力活動 【 表示 / 非表示 】
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中国高等教育学会科学研究企画事業(2022年度)推進研究プロジェクト
中国,大連交通大学,2022年09月 ~ 2025年09月
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Moodleを活用したオンライン国際交流
中国大連理工大学、中国大連交通大学,2021年04月 ~ 2022年
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Develop benchmarks and competence descriptors for Chinese as a Foreign Language
UK,SOAS University of London,2019年03月