基本情報

写真a

ゲイナー ブライアン

ゲイナー ブライアン


所属センター等1

理工学基礎教育センター

職名

准教授

電子メールアドレス

メールアドレス

研究分野キーワード 【 表示 / 非表示

  • 小学校外国語活動

  • Task Based Language Teaching

  • バイリンガル教育

  • 児童英語教育

研究歴 【 表示 / 非表示

  • A longitudinal study of english education in Japanese elementary schools.

    2011年04月 ~ 2013年03月

出身大学院・研究科等 【 表示 / 非表示

  • Leicester University

    2009年03月,修士,MA in Mass Communications,Mass Media and Communications,修了,グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

  • アストン大学, 英国

    2013年12月,修士,日本小学校外国語活動,応用言語,その他,グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

取得学位 【 表示 / 非表示

  • 教育博士

    From Policy to Practice: Elementary School English in Japan

所属学会 【 表示 / 非表示

  • 小学校英語教育学会

  • British Association of Applied Linguistics

 
 

著書 【 表示 / 非表示

  • New Perspectives on the development of communicative and related competence in foreign language education

    Brian Gaynor,De Gruyter Mouton,Teaching English to young learners in Japan: Teacher competence and classroom context,(頁 71),2018年06月,9781501514289

  • From Language Policy to Pedagogic Practice: Elementary School English in Japan

    International perspectives on teaching English to young learners,Palgrave Macmillan,2014年11月,9781137023216

  • English in Asia

    IIUM Press,The Learning Environment and Student Motivation,(頁 411),2009年04月

論文 【 表示 / 非表示

  • Development of a New Primary School English Curriculum and Textbooks in Myanmar

    Brian Gaynor James Hall,TESL-EJ The Electronic Journal for English as a Second Language,24巻,3号,2020年11月

  • Changing from within: Immigration and Japan

    Brian Gaynor,The Irish Journal for Culture, Arts, Literature and Language (CALL),1巻,(頁 1 ~ 18),2016年12月

  • Content Based Instruction in Muroran Institute of Technology: A Critical Evaluation

    Brian Gaynor,北海道言語文化研究,11号,(頁 157 ~ 168),2013年03月

  • コミュニケーシュンが元で団的な英語カリキュラムへ

    Brian Gaynor,室蘭工業大学紀要,60号,2011年03月

  • 英語ノート指導資料の評価

    Brian Gaynor,北海道言語文化研究,9号,(頁 75 ~ 92),2011年02月

全件表示 >>

国際会議Proceedings 【 表示 / 非表示

  • TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS IN JAPAN: COMMUNICATIVE COMPETENCE AND CLASSROOM REALITY

    Brian Gaynor,Knowledge, Skills and Competencies in Foreign Language Education. Singapore: NUS Centre for Language Studies.,National University of Singapore,2014年12月,Singapore

  • The teachers' guide as a source of professional development

    Brian Gaynor,日本児童英語教育学会第33全国大会 資料集,(頁 53 ~ 58),昭和女子大学,2012年06月,東京

  • Elementary School English Education in Japan

    Brian Gaynor,Language Policy and Language Learning,(頁 63 ~ 70),IRAAL,2009年09月,Limerick

  • Development Journalism - Are we setting the theoretical bar too high for its practitioners?

    Brian Gaynor,Development Journalism and the Media,AMIC,2007年07月,Singapore

論説・解説 【 表示 / 非表示

  • Editor's Note

    Brian Gaynor,Journal of Language and Culture of Hokkaido,17巻,(頁 217),2019年03月

  • An Introduction to Irish-English

    Brian Gaynor,JALT Journal,34巻,2号,(頁 244 ~ 247),2012年11月

  • Bilingual Education in the 21st Century

    Brian Gaynor,多言語多文化研究,17巻,1号,(頁 78 ~ 80),2011年10月

研究報告 【 表示 / 非表示

  • Studies on better motivation in foreign language learning from various angles

    Brian Gaynor,北海道言語文化研究,18号,(頁 201 ~ 205),2020年03月

学会等発表 【 表示 / 非表示

  • Investigating mental health and well-being among tertiary language teachers in Japan

    Brian Gaynor,全国語学教育学会 JALT College and University Educators SIG,富山県・富山市,第30回年次国内大会,2023年09月16日,日本国

  • Students' experiences of online learning

    Brian Gaynor,全国語学教育学会 JALT ,福岡国際会議場・福岡県福岡市,JALT 2022 全国語学教育学会 第48回年次国際大会,2022年11月12日,日本国

  • Administrative work in the Japanese University

    Brian Gaynor,2022 Michinoku English Summit,Japan Association of Language Teaching 全国語学教育学会,無し,2022年07月02日,青森県八戸市八戸学院大学,日本国

  • Is Zoom Communicative? A Student Survey of Online Language Learning.

    Brian Gaynor,2021 JALT Annual International Conference,Japan Association of Language Teaching 全国語学教育学会,無し,2021年11月14日,日本国

  • Primary EFL curriculum change in Myanmar: challenges and constraints

    Brian Gaynor,2021 British Association of Applied Linguistics Annual Conference,British Association of Applied Linguistics (BAAL),無し,2021年09月09日,Northumbria University (online),グレートブリテン・北アイルランド連合王国(英国)

全件表示 >>

科学研究費助成事業 【 表示 / 非表示

  • L2日本語発達単語認識でL1英語正字書法移動の影響

    2013年度 ~ 2014年度,挑戦的萌芽研究,25580107

 

担当授業科目 【 表示 / 非表示

  • 英語コミュニケーションⅠ(Iクラス)

    2023年度,学部

  • 英語総合演習(Cクラス)

    2023年度,学部

  • フレッシュマン英語演習(A〜Cクラス・Hクラス・Iクラス)

    2023年度,学部

  • フレッシュマン英語演習(J〜Lクラス・Qクラス・Rクラス)

    2023年度,学部

  • 英語コミュニケーションⅠ(Aクラス)

    2023年度,学部

全件表示 >>

 

公開講座等 【 表示 / 非表示

  • 世界中の英語

    2022年06月02日,室蘭工業大学,講演

  • 異文化理解

    2021年11月24日,室蘭工業大学,講演

  • 旅行英語

    2010年10月07日,室蘭工業大学,室蘭工業大学,エクステンションスクール,未設定

  •  

    2010年08月07日,室蘭工業大学,オープンキャンパス,未設定

  • 旅行英語

    2009年10月15日,室蘭工業大学,エクステンションスクール,未設定

全件表示 >>

講演 【 表示 / 非表示

  • Hokkaido and the Coronavirus

    2020年05月19日,Ireland Japan Association

  • Bilingualism and English Language Learning

    2016年12月01日,胆振管内高等学校英語教育研究会

学会・研究会の主催等 【 表示 / 非表示

  • 11th International Symposium on Bilingualism

    アイルランド リメリック市,General Chair,アイルランド

審議会 【 表示 / 非表示

  • 全国語学教育学会 (JALT)

    2022年04月 ~ 2023年03月,論文査読,Proceedings of the JALT International Conference

  • 北海道言語研究会

    2022年04月 ~ 2023年03月,論文査読,北海道言語文化研究

  • 北海道言語研究会

    2021年04月 ~ 2022年03月,委員,北海道言語文化研究

  • 全国語学教育学会 (JALT)

    2021年04月 ~ 2022年03月,論文査読,Proceedings of the JALT International Conference

国際研究協力活動 【 表示 / 非表示

  • Puean Program~CLILを用いた教育実習

    タイ,サイアム大学教養学部,2024年01月

  • Puean Program~CLILを用いた教育実習

    タイ,サイアム大学教養学部,2023年01月

  • ミャンマー初等教育カリキュラム改訂プロジェクト

    Myanmar,Yangon University, Yankin College of Education,2020年04月 ~ 2021年07月

  • アメリカ・ウィスタンワシントン大学(WWU)英語研修プログラム

    米国,Western Washington University,2019年08月

  • ミャンマー初等教育カリキュラム改訂プロジェクト

    Myanmar,Yangon University, Yankin College of Education,2019年04月

全件表示 >>