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Shibata Takeshi


The master's program in charge

Division of Information and Electronic Engineering

The department in charge

Department of Information and Electronic Engineering

Job title

Assistant Professor

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Research field 【 display / non-display

  • Intelligent informatics

Keywords for Research Field 【 display / non-display

  • Motion Capture

  • Augmented Reality

  • Virtual Reality

Graduate school・Graduate course, etc. 【 display / non-display

  • Akita University

    2012.03,Doctoral program,Graduate School of Engineering and Resource Science,Department of Electrical,Electronic and Computer Systems Engineering,Completed,Japan

 
 

Papers 【 display / non-display

  • Low-dimensional Feature Vector Extraction from Motion Capture Data by Phase Plane Analysis

    Takeshi Miura, Takaaki Kaiga, Takeshi Shibata, Katsubumi Tajima, Hideo Tamamoto,Journal of Information Processing (Technical Note),vol.25,(p.884 ~ 887),2017.09

  • Physical Constitution Adjustment for a Human Body Model Used in Motion Capture Data Analysis

    Takeshi Miura, Takaaki Kaiga, Takeshi Shibata, Katsubumi Tajima,Hideo Tamamoto,IEEJ Transactions on Electrical and Electronic Engineering,vol.11,(32),(p.S140 ~ S141),2016.12

  • Sensor Number Reduction in Skelton Estimation from Magnetic Motion Capture Data

    Takeshi Miura, Takaaki Kaiga, Katsubumi Tajima, Takeshi Shibata, Hideo Tamamoto,Journal of Information Processing (Technical Note),vol.23,(5),(p.704 ~ 707),2015.09

  • 学習者中心のインタラクティブ舞踊学習支援システムの開発

    柴田傑,玉本英夫,松本奈緒,三浦武,横山洋之,電子情報通信学会論文誌D,vol.J97-D,(5),(p.1014 ~ 1023),2014.05

  • Adaptive Keypose Extraction from Motion Capture Data

    Takeshi Miura, Takaaki Kaiga, Hiroaki Katsura, Katsubumi Tajima, Takeshi Shibata, Hideo Tamamoto,Journal of Information Processing,vol.20,(1),(p.67 ~ 75),2014.01

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International conference proceedings 【 display / non-display

  • Development of an Uchi Self-learning System for Mutsumi-ryu-style Shamisen Using VR Environment

    Takeshi Shibata, Kazutaka Mitobe, Takeshi Miura, Katsuya Fujiwara,Masachika Saito, and Hideo Tamamoto,Intelligent Robotics and Applications 9th International Conference,(p.359 ~ 370),Springer,2016.08,Tokyo

  • A Motion Style Estimator for Lost Folk Dances in Akita Prefecture

    Takeshi Miura,Takaaki Kaiga, Takeshi Shibata, Hiroaki Katsura, Katsubumi Tajima, Hideo Tamamoto,Proceeding SA '15 SIGGRAPH Asia 2015 Posters,(p.2 ~ ),2015.11,Kobe, Japan

  • Coupled Motion Capture and Text Analysis of Japanese Folk Dance

    Takeshi Miura,Takaaki Kaiga,Takeshi Shibata,Hiroaki Katsura,Katsubumi Tajima,Hideo Tamamoto,Proceeding SA '14 SIGGRAPH Asia 2014 Posters,(p.7 ~ ),2014.12,Shenzhen, China

  • A CG Contents Production System for Explaining Human Motions in a Digital Museum

    Takeshi Shibata, Takashi Yukawa, Takaaki Kaiga, Hiroshi Yokoyama, Hideo Tamamoto,Proc. of ICMR 2009 Posters,(p.AP27 ~ ),2009.10,Akita, Japan

Research reports 【 display / non-display

  • Motion Characteristics of Bon Odori Dances in Areas along Ushu Kaido Road in Akita Domain

    Takeshi Miura,Takaaki Kaiga, Takeshi Shibata, Hiroaki Katsura, Madoka Uemura,Katsubumi Tajima, Hideo Tamamoto,じんもんこん2015論文集,vol.2015,(p.269 ~ 276),2015.12

  • 秋田県の民俗芸能研究におけるモーションキャプチャデータの活用

    三浦武,海賀孝明,柴田傑,桂博章,田島克文,玉本英夫,情報処理学会研究報告人文科学とコンピュータ(CH),vol.2015-CH-108,(5),(p.1 ~ 6),2015.10

  • Coupled Motion Capture and Text Analysis of the Bon Odori Dances of Akita Prefecture

    Takeshi Miura, Takaaki Kaiga, Hiroaki Katsura, Takeshi Shibata, Katsubumi Tajima, Hideo Tamamoto,じんもんこん2014論文集,vol.2014,(3),(p.23 ~ 30),2014.12

  • CGを用いた身体動作解説コンテンツ作成ツールの提案

    柴田傑,湯川崇,海賀孝明,横山洋之,玉本英夫,情報処理学会研究報告人文科学とコンピュータ(CH),vol.2008-CH-80-1,(p.1 ~ 8),2008.12

  • 舞踊符自動生成のための自己組織化マップによる動作の分割化

    柴田傑,湯川崇,海賀孝明,門脇さくら,横山洋之,玉本英夫,秋田大学工学資源学部研究報告,(28),(p.14 ~ 28),2007.10

Presentaion at conference, meeting, etc. 【 display / non-display

  • アクティブラーニングにおけるゲーミング・シミュレーションの活用3

    井門正美,伊藤慎一,久保山力也,柴田傑,武田竜太,井上博文,日本シミュレーション&ゲーミング学会 2016年度秋季全国大会,日本シミュレーション&ゲーミング学会 全国大会論文報告集 2017年秋号,(p.66-77),2017.11.03

  • 振動を伴うVRコンテンツのためのUV展開を用いたCGモデルの表面の振動設定手法の提案

    谷川華奈子,柴田傑,第22回 日本バーチャルリアリティ学会大会,第22 回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,(p.2C102),2017.09.27

  • 複数センサを用いた三味線演奏の特徴抽出手法の検討

    開米拓実,柴田傑,第22回 日本バーチャルリアリティ学会大会,第22 回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,(p.1F303),2017.09.27

  • CGキャラクタの頷き動作における予備動作と頷きの深さの評価

    入江希,柴田傑,第22回 日本バーチャルリアリティ学会大会,第22 回日本バーチャルリアリティ学会大会論文集,(p.3A103),2017.09.27

  • アクティブラーニングにおけるゲーミング・シミュレーションの活用2

    井門正美,柴田傑,久保山力也,伊藤慎一,笠原大輝,渡部育子,阿部修之,石毛あゆみ,鎌田達也,嶽石亮,日本シミュレーション&ゲーミング学会 2016年度秋季全国大会,日本シミュレーション&ゲーミング学会 全国大会論文報告集 2016年秋号,(p.66-77),2016.11.12

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Class subject in charge 【 display / non-display

  • コンピュータ知能学総合演習

    2017,Department

  • 視覚情報処理応用演習

    2017,Department

  • 情報リテラシー演習

    2017,Department

  • ビジネスシステムデザイン基礎演習

    2017,Department

  • 情報工学演習A

    2017,Department

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